E-arved

Järvakandi Vallavalitsuse e-arvete aadress:

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Uudised

JÄRVAKANDI PÄÄSTEKOMANDO PAKUB TÖÖD PÄÄSTJALE

Teisipäev , Dets 12 2017
29

OÜ Järvakandi Kommunaal annab teada

Esmaspäev , Dets 11 2017
44

Volikogu 13.12.2017

Esmaspäev , Dets 11 2017
32

Sihtrühmapõhise toote arendamise ja turundamise koolitused

Teisipäev , Nov 21 2017
105

Aasta vahetamise pidu Järvakandi Kultuurihallis

Esmaspäev , Nov 20 2017
189

Järvakandi Igainimese Jõulupidu - 30

Esmaspäev , Nov 20 2017
183

Jõululaat Järvakandi Kultuurihallis

Esmaspäev , Nov 20 2017
167

Klaverikontsert

Esmaspäev , Nov 20 2017
94

Oluline informatsioon seoses haldusreformiga!

Kolmapäev , Nov 15 2017
237

Tantsuetendus Järvakandi Kultuurihallis

Kolmapäev , Nov 15 2017
114

Digikonna projekt külmutatakse

Esmaspäev , Nov 13 2017
138

Volikogu 15.11.2017

Reede , Nov 10 2017
242

Järvakandi lasteaed Pesamuna kuulutab välja konkursi rühmaõpetaja ametikoha täitmiseks.

Kolmapäev , Nov 08 2017
168

Üle Laasner, Raplamaa tervisedendaja (täpsem info: www.raplatervis.ee)

Hea  uni  ning korralik öine väljapuhkamine on hädavajalik hea tervise, füüsilise ja vaimse  toimimise ning akadeemilise edukuse jaoks.  Teismelised eelistavad magama minna ning ärgata suhteliselt hilja, kuid nende füsioloogiline vajadus on magada vähemalt 8-9 tundi igal ööl.  2/3 Eesti koolinoortest on argipäeviti väsinud.  Uuringutes teismeliste unemustrite kohta on välja toodud terve rida tegureid, mis kõik soodustavad kroonilist unepuudust – elektroonilise meedia kasutamine (eriti õhtusel ja öisel ajal ning mitme seadme kasutamine  üheaegselt), online valmisolek suhelda sotsiaalvõrgustikes, kofeiini sisaldavate jookide tarvitamine, vähene vanemlik kontroll ja reeglite puudumine  õhtuse magamamineku suhtes. Noored, kes tarbivad alkoholi, on oluliselt väsinumad.

Armsad emad ja isad! Ainult  teie saate oma kodus lapse päevaja  öörežiimi korrigeerida. Tark mees Kristjan Port, Tallinna Ülikooli Terviseteaduste ja Spordi Instituudi direktor, ütleb: kas sa tead, et kui sa lähed valel ajal magama, siis sa jääd lolliks, arvatavasti lähed paksuks ning sured enne õiget aega. Lapsi surmaga ähvardada on suhteliselt väheefektiivne, küll aga ütleb see lause, et magamatus on ohtlik. Kampaaniaga, mis kestab terve  märtsikuu, püüame tähelepanu alla tuua õpilaste väsimuse ja ülekoormatuse.

Kampaania märksõnad:

  • Unerežiim (peab magama 8 +h!), magamamineku aeg.
  • Vanemlik kontroll ja spetsialistide tähelepanu laste ja noorte  „unehügieeni“ suhtes.
  • Ekraaniaeg.

 

Enamus nendest ettepanekutest on pärit 2016.a. osaluskohvikust noorte poolt.

 

Mida saavad lahenduse leidmiseks ja saavutamiseks ära teha  otsustajad (õpetajad, koolijuhid, poliitikud, täiskasvanud)?

1. Pidada loenguid koolides, kui tähtis on tegelikult õige unerežiimi leidmine ja kui tähtis on magamine ja õigel ajal magama minek.

2. Katsetada kodutöödevaba nädalat koolis.

3. Vähem kodutöid anda lastele.

4. Hoida kinni seadustest – nt üks kontrolltöö päevas.

Mida saavad ära teha vanemad:

1. Aidata hoida maast ja madalast kindlat päevarežiimi – uneaeg õigel ajal.

2. Jälgida, et laps ei oleks liiga palju ekraanide taga.

3. Vältida kõikvõimalikke nutiseadmete ostmist, lapse magamistoas ei tohiks olla televiisorit!

4. Leida ühistegevusi ekraaniaja asemel – lauamängud, ühine sportimine jne.

5. Tunda huvi lapse tegemiste vastu.

6. Jälgida, et magama minek ja hommikune ärkamine olgu tore ja stressivaba. Ei tohi minna magama vihasena, riius olles.

7. Hommikusöögi söömine äratab lapse üles.

 

Mida saavad lahenduse leidmiseks ja  saavutamiseks ära teha noored?

1. Tuleb magada oma uneaeg täis – 8-9 tundi!

2. Kindel režiim, ajaplaneerimine.

3. Kui tunnis aru ei saa, tuleb minna konsultatsiooni.

4. Magada päeval, kui ööunest ei piisa.

5. Rääkida õpetajatega, et nad jätaksid vähem õppida.

6. Õppida koolis ära (vahetundide ajal, huvitegevuste vahepeal, pärast kooli, kui koju jõuad, vahetundide ajal).

7. Teha tunnitööd piisavalt kiiresti kaasa, et kodutööd ei jää.

8. Jätta hobid ära, kui need segavad.

9. Veeta vähem aega sotsiaalmeedias.

10. Prioriteedid paika panna.

11. Teha asju nädalavahetustel, siis on nädala sees rohkem aega.

12. Telefon panna uneajaks ära, vähem kasutada nutiseadmeid.

13. Pidada nõu vanematega, kuidas väärtuslikumalt oma aega sisustada.

14. Kuulata kogenumaid täiskasvanuid ning märgata, mis tegelikult toimub, kui keha on väsinud.

Kontakt

Vallamaja lahtiolekuajad:
E-N 08.00-17.00 (lõuna kell 12.00-12.45)
R 08.00-15.00 (ilma lõunata)

Raamatupidamise vastuvõtuajad:
K 09.00-12.00, 13.00-17.00
R 09.00-15.00

Aadress:
Järvakandi Vallavalitsus
Tallinna mnt 17
79101 Järvakandi

Reg. nr. 
75020998

Telefon: +372 48 94 710

E-mailjarvakandi@jarvakandi.ee

Google Map kaart