PealehtÕppe-ja kasvatustegevus

Järvakandi Lasteaed Pesamuna õppe- ja kasvatustöö aluseks on õppekava

Lisaks õppekavast sätestatud ainevaldkondade  eesmärkidele valitakse  igaks õppeaastaks põhieesmärgid, millest lähtutakse õppe-kasvatusprotsessi planeerimisel, läbiviimisel ja analüüsimisel.

Järvakandi lasteaias Pesamuna läbiviidava õppe-kasvatusprotsessi seovad tervikuks lapse elust ja ümbritsevast keskkonnast tulenev temaatika (nädalateemad), üldõpetus ning lõimimine.

 

Õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel lähtutakse põhimõtetest:

 

  • arvestatakse iga lapse individuaalseid eripärasid ning tema arengupotentsiaali
  • õppe-kasvatustegevused on ea- ja võimetekohased
  • lapse arengus on suur tähtsus mängul ja õppetegevusel läbi mängu
  • lapsel on võimalus teha valikuid
  • toetatakse lapse loovust
  • konkreetsed tegevused ja mängud planeeritakse lähtuvalt lapse elu ja ĂĽmbritsevat keskkonda käsitlevatest teemadest
  • luuakse lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustav keskkond, mis tagab lapsele turvatunde ning eduelamused
  • väärtustatakse demokraatlikke ja humaanseid suhteid
  • teadmisi omandatakse tegutsedes
  • luuakse tingimused lapse tervise hoidmiseks ja edendamiseks ning liikumisvajaduse rahuldamiseks
  • olulised tegevused - vaatlemine, võrdlemine, rĂĽhmitamine, seostamine, järeldamine, väljendamine, kĂĽsimine ja kĂĽsimustele vastuste otsimine
  • eelkoolieas on oluline vahetu tajumine, selle kirjeldamine ning vaadeldu kujundlik väljendamine - maalimine, voolimine, meisterdamine jne
  • planeerimisel liigutakse lähemalt kaugemale, kergemalt raskemale, tuntult tundmatule
  • oluline on erinevate õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade integratsioon ning ĂĽldõpetusliku tööviisi rakendamine
  • kogu õppe-kasvatusprotsess toimub kodu ja lasteasutuse koostöös, kus väärtustatakse eesti kultuuritraditsioone ning arvestatakse teiste kultuuride eripäraga.